Facebook Business Manager

Pokud příliš neznáte reklamu na Facebooku, možná vás tento termín doposud míjel. Pro ostřílené matadory je to však naprostý základ a v tomto článku si vysvětlíme proč.

fbbm
Zdroj: Facebook.com

Proč byste si měli Business Manager založit?

Jde o velmi pohodlné rozhraní, které pod jedním emailem zastřeší všechny vaše reklamní aktivity na Facebooku. Další obrovskou výhodou je, že při svěření správě reklamy externistům jim nemusíte poskytovat svůj login – jenom je do Business Manageru přidáte.

Registrace

Chcete mít svojí osobní i firemní přítomnost na Facebooku pod jediným emailem? Přesně to vám Business Manager umožní. Stačí navštívit adresu business.facebook.com a vyplnit registraci podle jednoduchých pokynů – jméno, název firmy a několik inzertních údajů.

Poznámka – doporučujeme provádět registraci v prohlížeči Chrome, ostatní (hlavně Mozilla) mají ve zvyku zamrznout a registraci nedokončí.

Po úspěšné registraci se dostanete na hlavní stránku Business Manageru. Klikněte do menu vlevo nahoře, rozbalte všechny možnosti a dejte Nastavení Business Manageru – vítejte v hlavním hájemství vaší reklamy na Facebooku. Nyní si projdeme jednotlivé položky, s kterými budete pracovat.

nastavenifirmy
Zdroj: DANTOA.cz

1. Stránky

Zde spravujete Facebook stránky vašich firem. Stránku je možné založit, a nebo si již existující stránku do Business Manageru zaregistrovat.

Založení stránky

Registrace stránky – vložte URL stránky. Pokud jste na stejném emailu administrátorem stránky, rovnou dojde ke schválení, jinak to ještě nějaký administrátor musí potvrdit v nastavení stránky.

pridani stranky

Zdroj: DANTOA.cz

2. Reklamní účty

Primárně jde o stejný proces – přihlásíte se o již existující účet, nebo si založíte nový. Při zakládání nového účtu doporučujeme rovnou přidat platební metodu (na FB jde platit pouze kartou nebo PayPalem a FB si náklady strhává průběžně, nejde tedy předplatit kredit jako v AdWords nebo Skliku).

3. Pixely

Facebook Pixel je univerzální měřící kód, který v sobě obsahuje měření konverzí i remarketingové kódy, které možná znáte z AdWords a Skliku. Při zakládání nového reklamního účtu určitě ihned pixel vytvořte a nasaďte na svůj web, abyste začali co nejdříve sbírat publika pro remarketing.

Důrazně také doporučujeme využívat tzv. custom eventy (pro eshopy ViewContent, AddToCart a Purchase) – podle nich jdou totiž vybrané způsoby reklamy na Facebooku rovnou optimalizovat a dosáhnete tak lepšího ROI.

4. Katalogy produktů

Tato oblast se týká pouze eshopů. Katalog produktů slouží pro dynamický remarketing (tj. uživatelé vidí konkrétní produkty, které si u vás prohlíželi). Obvykle funguje feed pro Google Merchants, takže nemusíte ani dělat žádné úpravy. Postup zprovoznění produktového katalogu je následující:

  • Připravte si feed (či využijte ten pro Google)
  • Propojte feed s vaším pixelem
  • Připravte si produktové skupiny (podle jména, kategorie, ceny, …)

katalogproduktu
Zdroj: DANTOA.cz

5. Lidé

Tato položka je v Business Manageru úplně nahoře, nicméně logicky se k ní dostanete až naposled – jakmile totiž máte založené či zaregistrované všechny položky výše, můžete začít do svého Business Maangeru zvát další kolegy nebo zaměstnance.

pridatlidi
Zdroj: DANTOA.cz

V této záložce přehledně uvidíte všechny osoby s přístupem do vašeho Business Manageru a také s právy k jednotlivým stránkám, reklamním účtům apod. Stejně tak přímo u jednotlivých položek (např. u svého reklamního účtu) uvidíte všechny osoby s přístupem a právy.

O právech přístupu se nebudeme příliš rozepisovat, jsou důkladně vysvětlená přímo v Business Manageru. Jednoduché pravidlo – čím více panáčků, tím větší práva (a plný počet panáčků je administrátor, takže daná osoba má stejná práva jako vy).

Přidávání partnerů

A na závěr se dostáváme k přidávání externích partnerů, kteří se vám o reklamu starají. Na každé záložce výše zmíněných reklamních položek najdete vpravo nahoře tlačítko Přidat partnera. Poté stačí vyplnit ID (které vám firma pošle), vybrat práva a hotovo.

pridatpartnery
Zdroj: DANTOA.cz

Daná firma pak ve svém Business Manageru např. reklamní účet uvidí a může si k němu přiřadit svoje zaměstnance, které vy vůbec nemusíte řešit.

Externí firma také může ke všem položkám přiřazovat svým zaměstnancům jen tak velká práva, jaká jim určíte při úvodním nastavení – pokud tedy např. partnerovi povolíte maximálně inzerenta stránky, nemůže nikomu ve své firmě dát práva editora.

Závěrem

Business Manager v sobě kloubí pohodlí a bezpečí – všechny své reklamní nástroje máte na jednom místě a pokud někomu přenecháváte starost o reklamu, můžete vše snadno sdílet bez nutnosti sdělovat svoje heslo. A navíc můžete mít osobní i reklamní účet na jediném emailu.

I pokud si reklamu řešíte svépomocí, Business Manager je zkrátka přehlednější a efektivnější. A jakmile jen vzdáleně zavádíte o nějakého profesionála (třeba si budete chtít nechat udělat audit), první otázka stejně bude „Máte Business Manager?“ 🙂

fb_bm_zaver
Zdroj: Facebook.com

Žádné komentáře

Napsat komentář