Case study: Performance max bez feedu a proč byste měli tuto kampaň ihned nasadit

Zpět na přehled článků
Veronika Schleiderová
06.03.2023

V minulé epizodě jsme se bavili o tom, jak rozdělovat performance max kampaně. Nyní si řekneme o jednom specifickém nastavení kampaní.

Performance kampaň bez feedu s obecnými texty a rozšířeným URL

Už víte, že feed můžeme vykřížkovat. A už víme o tom, co je rozšířená URL. Pro jistotu si to ale zopakujeme:

Při nasazení kampaně si můžete vybrat, zdali v kampani feed necháte a nebo ho odstraníte. Pokud používáte více feedů (CSS partnerů), vybíráte si kterého.

Rozšířená URL dává možnost systému vytvářet si vlastní texty a posílat uživatele na webovou stránku vašeho webu, kterou uzná za vhodnou. 

Jaké jsou výhody a nevýhody kampaně bez CSS s rozšířením URL?

Pro: 

  • Google si sám řídí koho kam pošle. Zdali na kategorii/produkt/váš blog nebo třeba na stránku s konkurenčními výhodami. 
  • Snadná optimalizace
  • Snadné nastavení

Con:

  • Zobrazuje se i na brand
  • Malý prostor k optimalizaci
  • Často vysoké PNO na začátku

Jak si vedou naše kampaně s tímto nastavením? 

  • Tento typ kampaní testujeme již od minulého roku. A nyní máme validní výsledky od více klientů, které přinášejí zajímavé informace.

Klient 1

Vývoj kampaně v čase:

Zde můžeme vidět, že první měsíc dosahovala kampaň podprůměrných výsledků. Pokud se však podíváme na jednotlivé týdny, uvidíme pomalý posun k lepšímu. I to je důvod, proč jsme nechávali kampaň běžet i s vysokým PNO: 

Druhý měsíc jsme většinou již dosáhli (nebo se začali přibližovat chtěnému PNO). A třetí měsíc tato kampaň měla pomalu nejnižší PNO v účtu. 

Proč je tomu tak?

Google jsme dali volnost. Předali jsme mu celý web. Nahodili pár obrázků a textů, ale nechali ho vybrat si i svoje texty a najít si i jiné obrázky na našem webu. Přidali jsme mu sice signál publika (velmi důležité u této kampaně), ale on si postupně sám optimalizoval a publikum doplnil.

A tento proces chvíli trvá. Trvá než zjistí, které stránku jsou nekonverznější. Nebo které stránky nejsou konverzními, ale jsou zásadní pro konečný nákup (např. blogový článek vysvětlující benefity, konkurenční výhody,…). 

Abych však vše nesázela na jednoho koně a dle toho vám zde tvrdila, jaký zlatý důl tato kampaň může být, zde přikládám výsledky dalších klientů:

Tato kampaň nebude přinášet nejvyšší tržby ve vašem účtu. A nebude ani utrácet nejvíce. Jedná se o doplňkovou kampaň, která nejspíše přinese jen několik desítek tisíc měsíčně do vašich tržeb. Avšak je nutné myslet na to, že ji rychle nastavíte a na optimalizaci (díky typu kampaně) zde také moc čas nestrávíte.  Kampaň se zobrazuje na brand v průměru ve 20-30 %. Tedy většina tržeb šla právě z non-brandových výrazů.

Je nutné také počítat s tím, že tato kampaň se nezobrazuje ve vysoce konverzních nákupech nebo v dynamickém remarketingu. Ukazuje se především ve vyhledávání, ale také v obsahu, discovery nebo na youtube. Pokud máte, doporučujeme přidat do kampaně i své promo video.

Jak tuto kampaň nastavit step by step si přečtěte v tomto detailním návodu.