Chytré obsahové kampaně (SDC, z anglického Smart Display Campaigns) v Adwords zkouší udělat vše za vás. Pokouší se najít pro vás tu pravou cílovou skupinu, vybrat pro ni tu nejlepší reklamu za co nejlepší cenu za akvizici (CPA).
Chytré obsahové kampaně (SDC, z anglického Smart Display Campaigns) v Adwords zkouší udělat vše za vás. Pokouší se najít pro vás tu pravou cílovou skupinu, vybrat pro ni tu nejlepší reklamu za co nejlepší cenu za akvizici (CPA).
Chytré kampaně od vás nepožadují mnoho. V zásadě je potřeba nastavit rozpočet, cílovou CPA a vytvořit reklamy. Tvorba reklam je přitom velice specifická: systém vám umožní vytvořit až 5 nadpisů, přidat až 5 popisů a přidat větší množství obrázků a log. Algoritmus pak bude za vás testovat a vybírat, jaké kombinace vám v jaké situaci přinesou nejlepší výsledky.
Grafické zobrazení fungování algoritmu (zdroj)
V podstatě na tom samém principu funguje nástroj AdEspresso pro facebookovou reklamu. Rozdíl je mj. v tom, že zatímco u AdEspressa máte možnost konkrétní varianty reklam pozastavit, u chytrých kampaní AdWords nemáte kontrolu nad tím, jaké nadpisy, popisy a obrázky se budou nadále zobrazovat. To patří k jedněm z nevýhod chytrých kampaní, o kterých budeme mluvit za chvíli.
Klíčové výhody chytrých kampaní jsou časová úspora a potenciál dosažení lepších výsledků, než jaké jste dosud v Obsahové síti Google měli. Musíte však kampaním nechat dostatečný finanční a časový prostor na to, aby se zajely a dovedly učit z nasbíraných dat. Podle našich zkušeností však ani pak není jisté, že se vám investice do chytrých kampaní vrátí.
Následující graf ukazuje, jakých výsledků lze docílit s chytrými kampaněmi. Je však potřeba rozpočty navyšovat jen velmi postupně (viz kapitola Tipy & triky na správu chytrých kampaní)
Vedle nesporné výhody plné automatizace kampaní a tím potenciálně velké časové úspory, mají chytré kampaně celou řadu nevýhod:
Místo klasického vylučování webových umístění se budete muset spokojit pouze s vylučováním kategorií obsahu
Při tvorbě a správě kampaní mějte na paměti několik zásad:
Se zvyšováním rozpočtů buďte opatrní: zvyšujte jej jen postupně
Jako všude v PPC i zde platí, že nic není dogma a jednoduše se zaměřte na to, co vám funguje. Funguje vám 1 nadpis, 3 obrázky a produktová stránka jako landing page? Výborně – vytvořte ještě jednu kampaň, zkuste cílení ROAS a cílení na jiné kategorie.