Poslední update: Květen 2023
Google s plným nástupem covidu (tj. cca v dubnu 2020) začal brutálně měnit a zpřísňovat pravidla inzerce nejen pro Google Ads, ale také pro Merchants účty.
Velkou část zamítání účtů provádí robot, který kontroluje několik základních bodů. Pokud je nemáte, účet vám zablokuje. Při odblokování musíte projít ruční kontrolou, která již může najít další chyby a dostáváte se do zapeklitého kolečka, zatímco se tržby propadají.
Třešničkou na dortu je obecný důvod “Misrepresentation”, česky Předstírání identity. Dlouhou dobu k tomu neexistovala žádná nápověda či vysvětlení, podpora vás odkázala jen na přečtení obecných podmínek. Tento článek se zaměří na řešení blokace právě z tohoto nejasného důvodu.
Aktuální seznam hlavních zásad bylo možné najít v sekci Nastavení / Zásady týkající se recenzí nyní už to v rozhraní není k dispozici.
Níže následuje seznam konkrétních bodů, které jsme průběžně s klienty řešili a díky kterým se nám povedlo účty odblokovat.
Vyplňte všechny příslušné kontaktní informace, včetně verifikace telefonního čísla - ideálně kontaktní z webu.
Mějte správně přidanou dopravu (lhostejno jestli ve feedu nebo přes Merchants rozhraní). Používejte pouze metody, které doručí balík zákazníkovi do ruky - žádné Zásilkovny, Balíkovny, Alzaboxy atd. I když je doprava na vše zdarma, pořád to tam musí být, jen vyplňte cenu 0.
Na webu musí být viditelně stránka nazvaná Reklamace a vrácení zboží, Reklamační řád atd. Pokud to máte jen jako součást obchodních podmínek, nestačí to. Odkaz by měl být viditelný na hlavní stránce webu, ať už v hlavičce nebo v patičce.
Vyplňte i tento intuitivní formulář, budete k němu potřebovat i URL stránky z předchozího bodu.
Pokud založíte nový Merchants účet a propojíte jej s Ads účtem pod jiným Google účtem, často to vede k automatické blokaci. Je-li to jen trochu možné, držte to pod stejným mailem. Toto neplatí od roku 2022.
Update 2023: Dantoa je CSS partner. Znamená to, že můžete inzerovat v Nákupech přímo přes náš srovnávač, získat přístup k našemu knowhow používání více Merchants účtů najednou a ještě využít plnou sílu CPC v aukci.
Bohužel již oficiálně neplatí, že CSS partneři mají kontaktní osobu, která jim může vyeskalovat a vyřešit problémy s blokacemi. Máme však vybudovanou síť kontaktů s Google accounťáky a ostatními CSS partnery napříč Evropou, takže toho zvládneme vyřešit dost :)
Pro inzerci v Google Nákupech využíváme primárně CSS partnery (více informací zde). Právě ti se nejvíc osvědčili při řešení problémů s blokacemi účtů. Mají totiž dedikovanou kontaktní osobu, která jim dá přesné informace pro opětovnou aktivaci účtu.
Několikrát jsme dokonce dostali informaci typu "Zavolal jsem jim a hned to odblokovali, že to byl omyl, co vám na to mám říct".