Jak na vyhodnocování kampaní Zboží.cz z rozhraní Skliku

Zpět na přehled článků
Jakub Vonšák
15.01.2023

O tom, jak propojit Zboží a Sklik, jsme psali již dříve. Jak ale nové kampaně nastavit, “naboostovat”, vyhodnotit?

Pokud jsou Zboží a Sklik propojené, kampaň se v účtu zobrazí automaticky. Možnosti nastavení této kampaně jsou o trochu jiné, než u klasických kampaní, případně u starých PLA. Je zde možné, kromě klasického cílení na zařízení, také upravit nabídky podle webu.

Zde si nastavíte, zda chcete zvýšit nabídky pro Zboží.cz a Seznam.cz, dále můžete zvlášť pro zboží změnit nabídky pro detail produkty a kategorie. Můžete si všimnout, že v kampani máte defaultně nastavenou sestavu “Všechny produkty”, kde jsou obsaženy, jak název nečekaně napovídá, všechny produkty obsažené ve feedu.

Tato sestava bohužel nejde vypnout. Je možné vytvářet i nové sestavy s produktovými skupinami podobně, jako je tomu v DRTG kampaních, nebo v minulosti u PLA kampaní. Pokud se například rozhodnete rozdělit produkty podle kategorií, vytvoříte několik sestav s produktovými skupinami, nastavíte pro každou sestavu vlastní CPC, ale bohužel původní sestavu “Všechny produkty” i tak nevypnete.

Produkty v nových sestavách mají sice přednost zobrazování, ale nelze vyloučit, že se zobrazí i z té původní sestavy. Dá se to však omezit. A to jednoduše tak, že snížíte CPC u původní sestavy na minimum.

Zároveň pro optimalizaci výkonu je i tak nutné jít do Zboží.cz a vyjet si podrobné statistiky. V rozhraní Skliku takové statistiky nejsou prozatím přítomny, do budoucna se však počítá, že se Zboží.cz bude optimalizovat z rozhraní Skliku, což je informace přímo z týmu Sklik.

Statistiky ve Zboží naleznete na homepage admin.zbozi.cz -> provozovna -> statistiky kampaně.