Jak používat Performance Max a Google Nákupy současně? Využijte experimenty.

Zpět na přehled článků
Veronika Schleiderová
30.05.2023

Experimenty s Performance Max

Nechcete zanevřít na Google Nákupy? Prostě se vám performance max nepozdávají? 

Otestujte si jejich výkon díky experimentu, který rozdělí traffic 50/50 mezi Performance Max a Googlem Nákupy.

Jak je nastavit? 

1. Nastavte si jednu kampaň performance max s přidaným CSS.  Nastavze druhou kampaň s tím samým CSS nastavte Google Nákupy. (můžete využít již i aktuálně bežící)

2. Přejděte do experimentů (levé šedé menu). Kllikněte na "plus" pro přidání nového experimentu. Poté klikněte na poslední možnost Performance Max experiment. Otevře se vám Typ experimentu. Zde překliknete na Peformance max vs. Google Nákupy (viz obrázek).

3. Vyberte danou kampaň pro Google Nákupy (vytvořili jste v kroku 1)

4. Vyberte jakou výši testu chcete provádět. Defaultně je nastaveno 50 % (doporučujeme ponechat)

5. Vyberte danou kampaň pro Performance max (vytvořili jste v kroku 1)

6. Vyberte si čas experimentu. Defaultně je zde nastavené relativně dlouhé okno 3 měsíců. Experiment však můžete ukončit po spuštění i dříve. Minimální doba experimentu je možná nastavit na 2 týdny. Doporučujeme však nastavit alespoň 4. 

 

Nyní stačí pozorovat, jak se vám vyvíjí kampaň. I během experimentu můžete kampaň (a měli byste) optimalizovat. Nezapomeňte však, že pokud nastavujete ROAS, tak aby byl na začátku stejný či alespoň podobný v obou kampaních. Nastavený rozpočet by měl být taktéž stejný. Jednoduše se snažte vytvořit stejné podmínky.  Například můžete v performance max zakázat rozšíření URL a spustit podklady bez reklamy, aby se jednalo opravdu o test nákupní a byl odebrán element, kdy se reklama zobrazuje ve vyhledávání (např. na brand, což zlepšuje výsledky performance max) nebo v obsahové síti (což může výsledky zhoršovat).

Při vyhodnocování experimentu berte v potaz i to, jak byly kampaně nastavené a či se v nich právě nezobrazoval často brand. Po ukončení experimentu nezapomeňte navýšit rozpočet u kampaně, kterou necháváte běžet. Právě po dobu X týdnů běžela na 50 % díky experimentu. Po ukončení se vrací na 100 %. Pokud máte velký rozpočet doporučujeme zvedat budget postupně a nedělat velký skok o několik tisíc.