Každý se s tím již určitě setkal. Nastaví se kampaň, vymyslí se superúžasný text, grafik připraví krásné obrázky, kampaň se pustí a po chvíli se zjistí, že byla reklama zamítnutá. Bohužel to není nic neobvyklého. Google roboti se stále zdokonalují, pravidla se zpřísňují. Není ojedinělé, že k zamítnutí dojde až po několika dnech (či týdnech) od spuštění kampaně. Během té doby vám kampaň může bez problému běžet a generovat zisky. Bohužel to Google nezajímá.
Kontrolu v prvotní fázi provádí robot, který se zaměřuje na tzv. trigger věci. Pokud se v některé části reklamy (obrázek, text, url) trigger objeví, robot reklamu zamítne.
Na co si například dávat pozor:
Mezi další důvody patří:
Jak jsem zmínil na začátku, Google vám může pozastavit i reklamy, které běžely dlouhou dobu bez problémů. Stejně tak se často stává, že ten stejný obrázek v jedné reklamě schválí a v jiné kampani ji neschválí. Ale s tím se bohužel nedá dělat nic jiného, než se odvolat.
Ne vždy musí nutně dojít k zamítnutí celé reklamy. Někdy je zamítnutá pouze část reklamy, např. jeden z obrázků, nebo jeden z nadpisů, či popis. Ve sloupci „stav“ je u takovýchto reklam "Vhodná (s omezením)“. Tady je výhodou, že když kliknete na „upravit“, tak se vám zobrazí přesně v jaké části reklamy je problém.
Pokud jste si jistí, že vaše reklama žádné pravidlo neporušuje, obrázky jsou v pořádku a i přes to Google reklamu zamítne, tak máte možnost odvolání.
1. Klikněte na záložku reklam v levém menu.
2. Najeďte myší na nápis "zamítnuto"
3. Ukáže se vám toto sdělení:
4. Klikněte na odvolat se.
5. Tím se dostanete na novou stránku, kde si vyberete, zdali chce odeslat odvolání jen na tuto jednu reklamu, všechny dotčené v kampani nebo v účtu. Doporučujeme posílat reklamy jednotlivě nebo v jedné kampani, nikoliv za celý účet.
6. Stačí jen čekat na výsledek.
Zda bylo odvolání úspěšné, či nikoliv zjistíte v „historii odvolání“.
1. Klikněte na "nástroje a nastavení“ v pravém horním rohu.
2. Poté v části nastavení (4. sloupeček) klikněte na „správce zásad"
3. Klikněte na „historie odvolání“ v levém menu
Pokud uvidíte, že bylo odvolání částečně úspěšné, tak to znamená, že některé z odvolaných reklam byly schváleny a některé nikoliv. Případně jen určitá část reklamy byla schválena. Přesně z tohoto důvodu doporučujeme posílat odvolání postupně a ne za celý účet.
V případě, že odvolání nebylo úspěšné, je možné ještě kontaktovat zákaznickou podporu Google. Tuto možnost berte až jako poslední. Prvně reklamu upravte. Tedy opravte chyby dle zásad, pokud došlo k porušení, zkuste nahrát lepší obrázky apod. Pokud to nepomůže, tak se odvolejte. A když to ani to nepomůže, kontaktujte podporu.
Je to boj, který se bude opakovat pořád dokola a dokola. Na druhou stranu možností, jak problému předejít, nebo ho následně vyřešit, je mnoho. Věřím, že se s těmito problémy vypořádáte a přeji všem pevné nervy!