Jednoproduktové weby aneb v jednoduchosti je síla

Zpět na přehled článků
Veronika Schleiderová
30.03.2021

V internetovém světě máme miliony eshopů, které se snaží prodávat své produkty. Ať už to jsou velcí eshopoví giganti, malé hobby eshopy nebo eshopy, které prodávají jen jeden jediný produkt. V tak velké konkurenci je potřeba mít nastavenou správnou cenovou politiku, rychlý a funkční web, svižnou dodávku objednávek, férové reklamační podmínky i user-friendly checkout proces. V neposlední řadě je také důležité se rozhodnout, jak veliký eshop bude - 1 produkt, 100 produktů, 1000 produktů.

V poslední době vidíme v DANTOA velký potenciál v jednoproduktových webech. Konverzní poměr neboli poměr lidí, kteří eshop navštívili a zároveň i nakoupili je vyšší. Počet potřebných návštěv eshopu (či kliků, pokud se bavíme o PPC reklamě) k dokončení objednávky je nižší. Jednoduše lidé často nakoupí na první klik. Proč je tomu tak?

1. Neodvádí pozornost

Jedná se o jednu stránku s jedním produktem. Maximálně si zde zákazníci vybírají počet kusů nebo barvu produktu. Zákazník má tedy vše na jednom místě - foto produktu/služby, video, popis, recenze a nemusí se překlikávat. A tak ihned ví, zda tento produkt chce či nechce. Tato skutečnost se může hodit i z hlediska rychlosti webu nebo internetového připojení zákazníka. Zatímco rychlost webu můžete ovlivnit, rychlost internetového připojení uživatelů neovlivníte. Pokud načtení stránky trvá dlouho, uživatel může ztratit trpělivost. Jednoproduktový web má méně prvků a tak méně věcí k načtení. 

Navíc narozdíl od klasických eshopů, nastavení jednoproduktového webu je rychlé a levné. Není zde velký prostor pro chyby a nefunkčnosti systému. A díky tomu je vytvoření i levnou záležitostí.

2. Zjednodušený check-out 

Znáte, jak to je. Jedna stránka pro osobní informace. Druhá stránka pro výběr typu dopravy. Třetí stránka pro platební metodu. Čtvrtá stránka kontrola daných informací a závazné odeslání objednávky. Pátá stránka - potvrzení objednívky. To je takový základní layout odbavovacího procesu. Pro váš jednoproduktový web platí jednoduchá rada, zjednodušte ho. Jako máte jednu stránku na jeden produkt. Mějte jednu stránku pro odeslání objednávky. 

3. Promo akce - doprava zdarma

Přidání dopravy zdarma je výhodné zejména díky dvěma faktorům. První je jednoduchý. Zákazníci jednoduše na sousloví “doprava zdarma” slyší. Druhým důvodem je v podstatě chybějící krok “doprava” v průběhu odeslání objednávky a tím pádem zjednodušení nákupního procesu, o kterém jsme se bavili výše. 

Vžijte se do role zákazníka. Kolikrát jste vy přemýšleli, jakého dopravce si vyberete podle ceny a předchozích zkušeností s dodáním? Vyberte tuto možnost za zákazníka či mu dejte možnost výběru dopravce, přičemž u všech mají dopravu zdarma.Nemusí tak porovnávat cenu dodání vs kvalita služeb vs cena produktu. 

Také je možné přidat časovou nabídku se slevou a přidat faktor tzv. urgence. 

Teď si možná říkáte, proč by vás toto mělo zajímat. Máte eshop s desítky nebo stovky produkty a vybrat a prodávat jen jeden pro vás nepřipadá v úvahu. Vyberte si svůj topsel a vytvořte mu podstránku.

Experimentovali jsme s našimi klienty a přineslo to ovoce. Začalo to na jaře, kdy systém Ads penalizoval prodej roušek na webu. Systém Sklik jej podporoval. A tak jsme vytvořili podstránku, kompletně oddělenou od původního eshopu, kde jsme prodávali jen roušky. Roušky jsme mohli prodávat v systému Sklik a systém Google Ads byl spokojený, protože na jeho straně roušky nebyly. 

A to nás přivedlo na nápad podobnou strategii překlenout i na další produkty. S našim klienty tak pečlivě vybíráme topselly, tvoříme na ně jednostránkové eshopy a cílíme PPC reklamu na tuto stránku. A výsledky přicházejí opravdu rychle. Jak se říká. Krize není “konec světa”. Krize je doba, kdy vznikají ty nejzajímavější nápady a vznikají nové příležitosti. A toto je právě jedna z nich.