KAMPANĚ V GMAILU: ZASÍLEJTE NEWSLETTERY I BEZ SEZNAMU E-MAILOVÝCH ADRES

Zpět na přehled článků
Veronika Schleiderova
28.06.2019

Inzerce na Google má spoustu možností. Od nákupů přes vyhledávací kampaně po reklamu v obsahové síti na partnerských webech. Právě v obsahových kampaních se můžete setkat s umístěním gmail či mobileapp: gmail. Dle výsledků lze toto umístění, stejně jako jakékoliv jiné, vyloučit. Avšak není možné ho přidat a cílit na umístění v Gmailu. Proč? Odpověď je jednoduchá. Google Ads má speciální typ kampaně pro Gmail. Pokud tedy máte výsledky umístění v Gmailu výborné, zkuste vytvořit speciální kampaň pro Gmail. V následujícím článku si ukážeme jak na to.

Nastavení kampaně

Klikněte na novou kampaň, kde zaškrtnete místo Standardní obsahová kampaň políčko Kampaň v Gmailu.

Zbytek nastavení je stejné jako ve standardní obsahové kampani. Tedy záleží na vás, jaký zvolíte rozpočet, formu cílení (CPA, CPC, ROAS či jiné), zařízení atd. Pokud vám označení CPA, CPC či ROAS nic neříká, přečtěte si náš předchozí článek na toto téma.

Oproti standardní obsahové kampani nelze nastavit strategii nabídek CPA s platbou za konverze. Automaticky je zde nastavena platba za prokliky a toto nastavení nelze změnit.

Nastavení reklamní sestavy

Po nastavení kampaně vás Google Ads vyzve k vytvoření první sestavy a první reklamy. Nastavení cílení je stejné jako ve standardní obsahové kampani. Nicméně všimněte si nových publik:

Můžete zde cílit na rodiče s dětmi v různých letech (mimina, batolata, předškolní děti, školáky, teenagery). Lze cílit na svobodné, zadané i vdané / ženaté. Na lidi se středoškolským diplomem či vysokoškolským vzdělání. Vybrat si můžete cílení na vlastníky nemovitostí či podnájemníky. 

Vytvoření reklamy

U vytvoření reklamy se vám ukáže zcela nový formát. Čekali jste, že když se reklamy ve standardní obsahové kampani ukazují v Gmailu, tak je budete moci jen šikovně zkopírovat a nezabere vám to moc času? Bohužel. S reklamami v Gmailu si však můžete náramně vyhrát. 

Gmail reklamy vám dávají hodně volnosti. Je možné nahrát jen jeden obrázeklogo (pozor, je povinné), jeden nadpiskrátký popis a název firmy a můžete reklamu spustit. Proč ale reklamu v Gmailu nevylepšit a nevytvořit z ní malý newsletter podobný tomuto?

Co jsou katalogové obrázky?

Katalogové obrázky vám umožní přidat produkty do samotného těla e-mailové reklamy. Můžete tak vytvořit reklamu, kde budete najednou promovat 2, 3 i více produktů či kategorií produktů. Po kliknutí na reklamní e-mail se tedy uživateli otevře e-mail, kde má již např. 3 produkty, ze kterých může vybírat. 

Jak změnit předmět e-mailu?

V základní verzi reklamy bude váš nadpis předmětem a popisný text upoutávkou. Což může a nemusí být přínosné. Především upoutávka musí být úderná a vybízet uživatele k akci – kliknutí. Odlišit text v těle e-mailu a v přehledu e-mailu je možné po kliknutí na Další možnosti a položku Vlastní upoutávka. To, co napíšete do této části bude text, který se zobrazí v předmětu e-mailu (nikoliv v těle e-mailu).


Vyplatí se dvojí kliknutí?

V gmailové kampani bohužel platí, že je potřeba dvojího kliknutí, aby se uživatel dostal na váš e-shop. V praxi provede druhý klik přibližně 20 % uživatelů. Prokliky jsou však levnější než v klasické obsahové kampani. Kliky v gmailové kampani vás vyjdou na zhruba 1,3 Kč, což je na obsahovou síť slušné. 


Kde se vlastně reklama v Gmailu zobrazuje?

Reklamní e-maily chodí do složky Promo akce, případně do složky Sociální sítě. Po kliknutí na e-mail a vyjetí z tohoto e-mailu navíc reklama nemizí a zůstává uživateli v dané složce po určitý čas. Uživatel se k ní tedy může vrátit. E-mailovou reklamu může uživatel také přeposlat či si ji přesunout do hlavní pošty (metrika Gmail – uložení). Všechny tyto metriky můžete pozorovat v Google Ads. Stačí si upravit sloupce:

Nastavení této kampaně a především vytvoření reklam je časově náročné. Záleží však na tom, jak si chcete s reklamním sdělením / newsletterem pohrát. Výpočet toho, zda-li se vám tato časová investice vyplatí, nebo ne, je čistě na vás. Napovědět vám mohou výsledky ze standardní obsahové reklamy, kde najdete výsledky vašich reklam v Gmailu. Stačí se podívat na umístění Gmail. To najdete zde: 

 

Nyní byste měli být schopni si sami nastavit kampaň v Gmailu. Pokud se někde seknete, stačí nám napsat do komentářů, rádi vám poradíme jak dál!