​​Microsoft advertising – ztráta času nebo efektivní zdroj tržeb?

Zpět na přehled článků
Katarína Kochláňová
18.10.2022

 

Znáte vyhledávání Bing? V zahraničí podstatní část zdroje organické návštěvnosti v našich končinách spíše nenápadný zdroj návštěvnosti někde na konci tabulky v Google Analytics. Svůj nízký objem návštěvnosti však v mnoha případech vynahrazuje vyšším konverzním poměrem a z hlediska tržeb tak zanedbatelný není. Přemýšleli jste už jak z tohoto zdroje vytěžit co nejvíc?
 
Již několik let je možná inzerce ve vyhledávací síti Microsoft i na Slovensku a v Česku, avšak bez oficiální podpory Microsoft Ads a jazykové možnosti reklamy byly také omezeny. Začátkem letošního roku však Microsoft oznámil vstup na 29 nových trhů, mezi nimiž byly i Slovensko a Česko. Kvůli nízké návštěvnosti se o možnosti inzerce v této síti nikdo nezajímal, proč by se to mělo nyní změnit?

1. Nákupní kampaně

Díky oficiálnímu vstupu na náš trh se zpřístupnil i dlouhodobě nejvýkonnější formát – produktové reklamy. Jejich nastavení je velmi jednoduché a pokud již máte svoji fungující strukturu vytvořenou v Google Ads, můžete je jednoduše naimportovat. S nastavováním produktového feedu si hlavu lámat nemusíte, celý jej jednoduše naimportujete přímo ze svého Google Merchant centru. Celé nastavení nákupních kampaní vám tak nezabere víc než několik minut a to se už vyplatí i při hrozbě malého objemu.Nákupní kampaně Bing 

2. Obsahová síť

Ve srovnání s obsahovou sítí Seznamu nebo Googlu jde stále o malého hráče. Jeho umístění jsou však unikátní a jinak, než prostřednictvím účtu Microsoft advertising se na ně nedostanete. Podklady z vašich Google Ads reklam můžete opět zrecyklovat, takže se nemusíte bát tvorby samostatných kreativ.

 

 

3. Nízká konkurence = nízké CPC

Vaše reklama zaručeně vynikne. Zatímco na Google se v aukcích předjíždíte s dalšími desítkami či dokonce stovkami inzerentů, na Bingu je souboj mnohem jednodušší. Do aukce s vámi vchází malé množství inzerentů, v některých případech specifických produktů nebo služeb svoji přímou konkurenci ani nenajdete. Vaše cena za proklik je tak daleko nižší než jste zvyklý z ostatních systémů.Obsahová síť v Bingu

4. Demografie

Celosvětové statistiky udávají, že pokud jsou vaši zákazníci převážně ve věku 35 až 54 let a patří do vyšší příjmové skupiny, hledejte je právě na Bingu. Obecně je ale výhodou Bingu především B2B cílení. Drtivá většina firemních počítačů využívá operačního systému Windows a jeho přednastaveným prohlížečem je Microsoft Edge s výchozím vyhledávačem Bing. Office pracovníci tak často pracují právě s Bingem, aniž by si to vůbec uvědomili a zde se naskýtá příležitost pro Vás.

5. Expanze do zahraničí

Využijte Bing jako váš malý sandbox. Chcete vstoupit na nový trh, ale bojíte se vysokých nákladů? Vyzkoušejte si své strategie nejprve v Bingu. Vaše reklamní náklady budou výrazně nižší a data vám poskytnou přibližnou představu o možnostech a budoucím úspěchu v reklamních systémech.

Vyhledávání v systému Bing

Microsoft Advertising je nepochybně malým zdrojem návštěvnosti a v příštích letech se tento trend výrazněji nezmění. S narůstajícími problémy cílení, optimalizace a vysokých cen v ostatních reklamních platformách je ale skvělým doplňkovým řešením, které má své výhody a měl by mít své místo v marketingovém mixu.

 

 


AUDIT NASLEPO: UDĚLÁME AUDIT VAŠEHO GOOGLE ADS ÚČTU, ANIŽ BYSTE NÁM DALI PŘÍSTUP

Chcete mít své kampaně a možnosti růstu pod kontrolou, nebo se raději svěříte libovůli Googlu? Vám jako inzerentovi může být v podstatě jedno, jakým způsobem PPC kampaně tržby a zisk generují - hlavně, že je generují. 

Představte si ale následující situaci ve fotbalovém týmu - jedna hvězda výrazně převyšuje všechny spoluhráče, skóruje a dělá všechny body. Jenže pak se zraní a na 3 měsíce vypadne ze sestavy. Co to asi udělá s výkonem týmu?

-> celý článek


UMÍRAJÍ VÁM PERFORMANCE KAMPANĚ PO PÁR DNECH ČI TÝDNECH?

Nejnovější typ kampaní v Google Ads. V podstatě kombinují téměř všechny ostatní typy reklam- vyhledávací, obsahová i nákupní. A také všechny funnely - akvizici i remarketing. Jednoduše mají mít maximální záběr pro teoreticky maximální výkon. 

Maxky, jak jim u nás říkáme, mají často rychlý úspěšný start. Často se však stává, že později jejich výkon klesá. 


-> celý článek