Když nový uživatel přijde poprvé na vaši stránku je velmi nepravděpodobné, že rovnou nakoupí. Možná ještě není tak daleko v nákupním procesu, možná si jen dělá průzkum trhu a možná jste jej jen dostatečně nepřesvědčili, aby nakoupil. S každým novým zákazníkem si důvěru musíte budovat postupně, po krocích. Seznámit jej se svou značkou a ukázat mu, jak právě váš produkt či služba naplní jeho potřeby a touhy. Nejlepším postupem jak si tuto důvěru vybudovat, je provést zákazníka jednotlivými kroky nákupního procesu a důsledně sledovat plnění těchto kroků pomocí mikro-konverzí.
Mikro-konverze si můžete přestavit jako malé kroky na cestě vašeho zákazníka k prodeji. Díky jejich plnění můžete vidět, jak daleko je zákazník v nákupním procesu, jakou má pro vás hodnotu a reklamu mu díky nim umíte ušít přesně na míru.
I když jejich dosahování není pro váš byznys stejně důležité jako přímý prodej, mikro-konverze plní kritickou roli v celkové nákupní cestě a pomáhají vám lépe pochopit vaše zákazníky a vytvořit lepší uživatelskou zkušenost.
Říkáte si, proč byste se měli věnovat dílčím cílům a ukrajovat z vaší pozornosti zaměřené na prodej? Protože mikro-konverze přesně poukáží na možný problém ve vašem prodejním kanálu a důvod ztráty zájmu vašeho potenciálního zákazníka. Kromě toho poskytují řadu dalších výhod.
1. Identifikace rizikových bodů v uživatelské cestě – množství vašich zákazníků odchází hned po návštěvě produktové stránky? Nebo se minimum vašich zákazníků přihlásí na newsletter? Nechávají vaši zákazníci produkty v košíku? Analýza mikro-konverzí identifikuje problém v každém bodě uživatelské cesty. Od návštěvy stránky až po úspěšné dokončení konverze.
2. Identifikace a zacílení potenciálních zákazníků – je rozdíl, zda uživatel na vašem webu strávil 5 minut prohlížením stránek nebo odešel hned po prvním prokliknutí. Zaměřte se díky mikro-konverzím na návštěvníky, kteří pro Vás mají hodnotu.
3. Segmentace Vašeho publika – měření mikro-konverzí vám pomáhá lépe rozumět ve kterém bodě nákupní cesty se váš zákazník nachází a použít tato zjištění k vytvoření samostatných segmentů, kterým umíte marketingovou strategii ušít na míru. Zákazník, který v nákupním košíku nechal produkty, které ho zajímaly, si zaslouží jinou péči a reklamní strategii, než zákazník, který si prohlédl více než 5 stránek vašeho webu.
4. Identifikace příležitosti – Porozumějte výkonnosti Vašeho webu a zjistěte, která stránka zajímala vaše zákazníky nejvíce. Umístěte na ni výzvu k akci nebo identifikujte její největší benefity, které umíte replikovat i dále.
5. Optimalizace PPC kampaní – Nezáleží, který reklamní systém používáte, všechny jsou zaměřeny na jediná – data. Dopřejte vašim PPC účtům konkrétní, utříděná data, která pomohou algoritmu umělé inteligence identifikovat jakou má pro vás daný návštěvník hodnotu a kde se na konverzní cestě nachází. Automatický algoritmus bidovacích strategií dnes využívá většina používaných kampaní – performance max, discovery kampaně, facebook kampaně optimalizované pro konverze a mnohé další.
Měření mikro-konverzí je obzvláště důležité u webů, které mají nízkou návštěvnost, jsou na trhu nové nebo nedosahují více než 20 hlavních konverzí denně. Díky mikrokonverzím můžeme kritické body webu odhalit jednodušší a rychlejší, neboť nám poskytují dodatečná data, podle kterých můžeme vyhodnocovat výkon.
Nezatracujte vaše návštěvníky hned po první návštěvě, během které nenakoupí a zaměřte se díky mikro-konverzím na dlouhodobou strategii, jak využít jejich hodnotu a dovést je k vašemu cíli.
Nejjednodušším způsobem je nastavení konkrétních cílů nebo událostí v Google Analytics, který poskytuje široké možnosti měření různých akcí na vašem webu, ať už za pomoci Google Tag Manageru nebo i bez něj. Pokud vás jejich měření zajímá do hloubky, existuje spousta analytických softwarů, jejichž možnosti jsou rozmanitější a poskytnou vám data navíc. Pokud používáte e-shopové řešení od Shoptetu, návod jak nastavit měření základních mikro-konverzí jsme pro vás sepsali ZDE.