Stává se vám, že nasadíte performance max kampaň, která vám první či druhý den vystřelí. Přinese nadprůměrné výsledky a poté následuje strmý pár? Po týdnu se sotva zobrazuje a přináší mnohem méně. Vy jste na to přitom vůbec nesáhli. Proč tedy taková změna?
- Často se stane, že je nastavený ROAS. A ten ROAS je kolikrát nerealistický. Nastavíte ROAS 500. Reálně ta kampaň však přináší výsledky s ROAS 300. Ajajaj. Toto říká kampani, že má přivádět mnohem lepší výsledky než reálně dodává. Ona se proto utlumí. Netestuje publika a jde v podstatě jen “po jistotě”.
- Naopak se vám může stát, že máte nastavený ROAS 500. Reálně je však ROAS třeba na 900. Zde je to tedy obráceně. Kampaň dodává lepší výsledky, než pro které je nastavená. Aktuálně má tedy prostor k tomu, aby testovala a ukazovala se na nejrůznějších místech. Ona má však vyděláno. Moc jí netankuje, že již nepřináší výsledky, protože je už vlastně přinesla. Proto třeba i utrácí, ale nepřináší výsledky. Nebo utrácí velmi málo a stále konverze přináší. Nicméně vy víte, že potenciál by mohl být mnohem vyšší.
Nyní jsme si identifikovali problémy. Jak je ale vyřešit?
- Řešením tohoto problému může být snížení ROAS na reálný výkon kampaně. To této kampani opravdu může pomoci. Pokud se jedná o velký skok, tak však i zde nemusí dojít ke zlepšení. Jediným řečením je poté kampaň opravdu přenastavit.
- Druhý problém si můžete myslet, že se dá vyřešit jednoduše. Prostě zvýším ROAS z 500 na 900. To samozřejmě můžete. Jenže takto velká změna vám tu vaší kampaň nejspíše zabije úplně. Vždy totiž platí - otáčejte kapitánským kormidlem pomalu, jinak se loď potopí. Můžete tedy pomalu přidávat na ROAS.
Máte vaší performance max už tak mrtvou, že jí možná ani nemá cenu křísit? Či chcete prostě nastavit úplně novou?
Zkuste ji nastavit úplně odznova. Místo ROAS však vyberte “maximalizace hodnoty konverzí”. Tato strategie vám jedničku na grafu nevytvoří. Často přináší dobré výsledky ihned od nasazení, případně do cca 1 týdne (v zaběhnutých účtech, kde již existuje historie a konverze).
Jakmile začne kampaň dosahovat vašich chtěných výsledků, můžete ji pro klid duše klidně přepnout na ROAS. Ale pozor. Přepněte jej na ROAS, kterého opravdu dosahuje. Tedy pokud je reálný ROAS např. 521, nastavte ho na ROAS 521. Pokud byste ho nastavili na ROAS 600, kampaň vám to utlumí, příp. kompletně zabije.
Pokud si přejete snižovat PNO, běžte opravu po malinkatých krůčkách. Nastavte první ROAS na opravdové ROAS. Např. Těch 521. A postupně jej zvedejte. Na 550, 580, 620, atd.
Nezapomeňte však vždy sledovat aktuální dění.
My však doporučujeme nechat kampaň i nadále běžet na maximalizaci konverzí. Avšak chápeme, že pro někoho toto není ideální cesta a raději máte vše alespoň trochu pod kontrolou.