Jestli jste doposud ve svých kampaních v Google Ads ve vyhledávací síti používali pouze klasické textové reklamy s pevně daným textem, máme pro vás tip, jak tyto reklamy vylepšit, upřesnit a zvýšit šanci na přivedení zákazníků na váš web a získat tak více konverzí.
Pro dynamické změny můžeme zvolit tyto možnosti:
Proč tuto variantu používat? Jaké výhody nám přináší? Nejlépe se dynamické vkládání klíčových slov uplatní tam, kde máme široký sortiment zboží a chceme zákazníkovi sdělit, že nabízíme přesně to, co hledá.
Ukažme si to na příkladu sortimentu plavek. Takto jedním inzerátem pokryjeme všechny možné druhy plavek a další s nimi spojené vyhledávací dotazy, na které bychom jinak sami nepřišli. V Google Ads nastavení textu reklamy vypadá takto:
Dynamický text vytvoříme pomocí složené závorky ({). Jakmile ji do textu vložíme, vyskočí nám nabídka dynamických změn, z nichž vybereme hned první možnost, tedy Vkládání klíčových slov.
Dále si zvolíme použití velkých a malých písmen v textu.
Jako výchozí text použijeme Stylové dámské plavky a do klíčových slov pro spuštění inzerátu vložíme například dámské plavky XXL, dámské sportovní plavky, plavky pro ženy s potiskem v přesné shodě. Pokud bude vyhledávací dotaz delší než povolený počet znaků nebo s chybným pravopisem, Google Ads jej nepoužije a v reklamě se tak zobrazí náš výchozí text, tedy Stylové dámské plavky.
V opačném případě se v inzerátu místo výchozího textu zobrazí takový text, který uživatel hledá, například Dámské plavky XXL. Vždy se zobrazí pouze to klíčové slovo, které máme v sestavě pro spuštění reklamy. Pokud by tedy uživatel zadal vyhledávací dotaz koupit dámské plavky XXL černé, v textu reklamy se zobrazí pouze naše klíčové slovo Dámské plavky XXL. Toto opatření nám zajistí určitou kontrolu nad tím, jaký text se v naší reklamě může zobrazit.
Dynamický text můžeme vložit kamkoliv do textu reklamy, tzn. do nadpisů, popisu reklamy i cesty URL. Je však třeba dávat pozor na to, aby i v případě použití klíčového slova místo námi vložené výchozí fráze dával text smysl. To samé se týká vstupní stránky, na kterou vede reklama. Pokud cílová URL ve výchozí reklamě není vhodná pro ostatní klíčová slova, je třeba použít příslušné URL na úrovni klíčových slov.
Znamená to, že podle nastavení data určité akce zobrazuje v reklamě příslušný počet dní, který do konce akce zbývá. Nastavení v Google Ads vypadá následovně:
Samotná reklama pak vypadá takto:
V jedné reklamě můžeme použít také kombinaci vložení dynamického textu a odpočtu. Odpočet se dá aplikovat nejen na výprodeje, ale také na různé události, které vyžadují registraci či zakoupení vstupenek do určitého data, na služby a poskytované slevy a další příležitosti.
Tato funkce používá k formátování reklamy tři příkazy. První je podmínka KDYŽ, která určuje pravdivost nebo nepravdivost argumentu. Do dalšího příkazu vložíme text, který bude v inzerátu zobrazen, pokud bude podmínka splněna. V posledním řádku je pak prostor pro výchozí text, který se v reklamě zobrazí, pokud podmínka splněna nebude.
V podmínce KDYŽ si můžeme zvolit buď zařízení nebo publikum. Pro naše účely použijeme publikum uživatelů, kteří opustili nákupní košík bez odeslání objednávky. Tyto zákazníky chceme motivovat k tomu, aby svoji objednávku dokončili, proto jim nabídneme slevu.
Takto vypadá nastavení naší reklamy:
V případě, že bude splněna podmínka a reklama se zobrazí uživateli, který je zahrnutý v našem cílovém publiku, text reklamy bude obsahovat frázi se slevou.
Pokud se reklama zobrazí ostatním uživatelům, informace o slevovém kódu se nezobrazí a použije se text výchozí. V druhém nadpisu tedy bude text Pre všetky priležitosti. Opět zde můžeme funkci IF použít jak v nadpisu, tak v popisu reklamy nebo v cestě URL.
Nabízí se celá řada příležitostí, kdy lze dynamické změny v textech uplatnit. Inspirujte se našimi tipy a vylaďte své reklamy k dokonalosti.