Počet obyvatel: | 8 milionů |
Měna: | Srbský Dinár |
Index logistické výkonnosti: | 65. |
Index snadností podnikání: | 48. |
E-Goverment Index: | 49. |
HDP na obyvatele: | 4,840 EUR |
Používané platební metody |
|
Největší e-prodejci |
Předplacené karty | 76 % | Amazon |
Platební karty | 13 % | eBay |
Mobilní platby | 8 % | Alibaba |
E-wallet | 2 % | CT Retail |
Bankovní převod | 1 % | Win Win |
Tehnomanija |
Využívání internetu | 74 % |
Procento e-shop prodejců | 47 % |
E-HDP | 0,77 % |
Růst obratu | 14 % |
Dle prognózy statista.com se očekává, že expanze trhu v Srbsku bude v příštích několika letech pokračovat. Předpovídalo se, že roční míra růstu (CAGR 19-23) pro příští čtyři roky bude 9%. Ve srovnání s meziročním růstem 11% naznačuje tento pokles mírně nasycený. Dalším ukazatelem nasycení trhu je zvýšení internetové penetrace v Srbsku o 35%; jinými slovy, až 35% srbské populace si v roce 2019 koupilo alespoň jeden produkt online. Hračky, hobby & DIY jsou největším segmentem a představují 27% příjmů z celkového obratu e-commerce. Následuje móda s 26%, nábytek a spotřebiče s 19%, potraviny a osobní péče a kosmetika s 15%, Elektronika a média se zbývajícími 12%.
zdroj: E-commere Europe
Martin Tuma +420 732 287 663
|