Maxky, jak jim u nás říkáme, mají často rychlý úspěšný start. Často se však stává, že později jejich výkon klesá.
Může se stát, že váš cíl je nastaven příliš nízko či příliš vysoko. To poté rozhodí celou kampaň. Je potřeba pravidelně kontrolovat kampaň a posouvat jí směrem k ROAS/CPA, které odpovídá reálným výsledkům. Pokud cílíte na ROAS 500 a po prvních pár dnech vám maxka dotáhne výsledky s ROAS 3000, doporučujeme kampaň zkopírovat a znovu spustit s lehce vyšším ROAS. Proč? Kampaň má vyděláno. A nyní by vám mohla prodělat kalhoty. Pokud zvýšíte ROAS z 500 rovnou na 3000, kampaň tím v podstatě zabijete a nebude se zobrazovat. Jedná se totiž o moc velký skok, a tak ji nakonec budete stejně kopírovat.
Mikro konverze. Neboli - začněte měřit malé cíle. Lidé přidali zboží do košíku. Nebo začali s odbavováním. Případně třeba navštívili více jak X stránek. Strávili na vašem webu X sekund. Testování se meze nekladou. Tyto mikrokonverze pomáhají performance max zachytit, v jaké nákupní fázi se člověk nachází. Pokud máte e-shop na Shoptetu, dokonce tyto mikrokonverze (alespoň košík a začátek checkoutu) budete mít i rovnou v Analytics a nemusíte nasazovat kódy na web. Stačí pouze nastavit cíle.
Více o tom, jak tyto konverze nasadit si můžete přečíst zde.
Ačkoliv statistiky nejsou tak přesné, jak bychom si přáli, určitý insight do kampaně nám dávají. Vaše maxka vám ukáže, kolik lidí (procentuálně) v daném zájmu nakoupili. Ty, které mají vysoká čísla (řádově 70% a výše) se poté vyplatí přidat do signálu publika. Případně můžete experimentovat a založit těmto publikům vlastní skupinu podkladů. Ať už ve stejné kampani či založit novou.
Statistiky kromě zájmů a zájmů o koupi přinášejí také vyhledávací dotazy. A to nejen ty, u kterých došlo ke konverzi. Ale všechny, které spustily reklamu. Na danou skupinu klíčových slov stačí kliknout. Poté se vám rozbalí seznam. Celý sloupec najednou zkopírujte a vložte do publika na základě klíčových slov. Sami se vám automaticky rozdělí. Jen nezapomeňte vymazat pomlčky a příp. čísla, která se vám nakopírují ze seznamu. Viz photo níže:
Duplikace podkladů občas obnoví celou kampaň. Pokud toto uděláte, nezapomeňte skočit do zápisů produktů a vybrat ty, které mají v dané kampani běžet. Kopírování totiž přenese podklady a produkty z feedu. Už však nevyloučí ty, které jste měli vyloučené v originální skupině podkladů.
(stačí kliknout na tři tečky v pravém horním rohu, poté klikněte na “duplikovat tuto skupinu podkladů)
Pokud vám žádný z tipů nezabere, občas jediné, co je potřeba udělat je zkopírovat celou kampaň. Tu zkopírujete jednoduše skrz Google Editor. Jen pozor. Pokud cílíte jen na nové zákazníky, editor toto cílení nezkopíruje a je jej potřeba znovu zapnout přímo v systému Google Ads.
Performance max kampaně, alias PM, jsou nejnovějším typem kampaní v Google Ads. V podstatě kombinují téměř všechny ostatní typy reklam - vyhledávací, obsahová i nákupní. A také všechny funnely - akvizici i remarketing. Jednoduše mají mít maximální záběr pro teoreticky maximální výkon. Jedná se o aktuálně nejvýkonnější typ kampaní v celém Google Ads a proto by ve vašem účtu neměly chybět.
Poslední roky na nás téma ohrožení soukromí na internetu vyskakuje z každého rohu. GDPR, e-privacy a množství dalších termínů, které způsobují vrásky ne jednomu online businessu. Ačkoliv existuje nespočet možností jak se ukladaní cookies bránit a i tomu, že ve skutečnosti nejde o reálné sledovaní konkrétního užívatele, celosvetově vzniká mnoho hnutí pro zastavené poskytovaní souborů cookie třetím stranám.