Performance max pomalu přebírají skoro veškerý život v systému Google Ads. Jejich výhoda? Sami si umí určit, kteří uživatele mají větší pravděpodobnost nákupu. A dle toho určují bid, rozhodnou se mu již neukazovat či naopak přitvrdí v reklamě, pokud vidí potenciál.
PPC reklama je všude kolem nás. Bez těchto reklam si už dnes nepřečtete článek na internetu, nepodíváte se na video, nevyhledáte si informace. PPC reklama se vám bude ukazovat i v mapách nebo vašem gmailu. Přihlašte se k našemu newsletteru a stáhněte si ebook, který vám odpoví na tyto dotazy:
Maxky, jak jim u nás říkáme, mají často rychlý úspěšný start. Často se však stává, že později jejich výkon klesá.
Poslední roky na nás téma ohroženého soukromí na internetu vyskakuje z každého rohu. GDPR, e-Privacy a spousta dalších termínů, které způsobují vrásky nejednomu online byznysu. Proč?
Performance max kampaně, alias PM, jsou nejnovějším typem kampaní v Google Ads. V podstatě kombinují téměř všechny ostatní typy reklam - vyhledávací, obsahová i nákupní. A také všechny funnely - akvizici i remarketing. Jednoduše mají mít maximální záběr pro teoreticky maximální výkon. A později v tomto roce úplně nahradí chytré kampaně v Nákupech.
Každý měsíc přichází PPC svět s novinkami. Každý měsíc je co testovat. Každý měsíc je třeba sledovat, co nám Google vzal nebo naopak s čím novým přišel. Každý měsíc se jednoduše něco mění. A my jsme u toho již od samotných počátků PPC v ČR.
Nejsou žádnou novinkou, v účtech je objevujeme a nastavujeme již několik let, ale jejich fungování je stále velkou záhadou. Google Smart kampaně jsou jakýmsi usnadněním správy a optimalizace kampaní pro uživatele, kteří Google Ads neznají, ale chtěli by inzerovat i bez pomoci specialisty. A proč jsou záhadou? V některých případech výsledky přinášejí, v jiných ne. Někdy se rozběhnou s útratou 2x vyšší než si přejete, jindy i týden pátráte po příčině proč se kampaň nezobrazuje. Smart kampaně jsou jako black box – plné užitečných dat, ale Google vám do nich nedovolí nahlédnout ani je nijak ovlivnit.
Porovnávače tovarov sú dlhodobo veľmi populárne. Zákazníkom poskytujú možnosť nájsť si nie len svoj konkrétny produkt ale taktiež zistiť v ktorom eshope ho nájdu za najlepšiu cenu, s doplnkovým darčekom, dopravou zdarma alebo s akýmkoľvek iným parametrom aký užívateľ hľadá. Všetko prehľadne na jednom mieste.
Google s plným nástupem covidu (tj. cca v dubnu 2020) začal brutálně měnit a zpřísňovat pravidla inzerce nejen pro Google Ads, ale také pro Merchants účty. Velkou část zamítání účtů provádí robot, který kontroluje několik základních bodů. Pokud je nemáte, účet vám zablokuje. Při odblokování musíte projít ruční kontrolou, která již může najít další chyby a dostáváte se do bludného kruhu, zatímco se tržby propadají.
Každý se s tím již určitě setkal. Nastaví se kampaň, vymyslí se superúžasný text, grafik připraví krásné obrázky, kampaň se pustí a po chvíli se zjistí, že byla reklama zamítnutá. Bohužel to není nic neobvyklého. Google roboti se stále zdokonalují, pravidla se zpřísňují. Není ojedinělé, že k zamítnutí dojde až po několika dnech (či týdnech) od spuštění kampaně. Během té doby vám kampaň může bez problému běžet a generovat zisky. Bohužel to Google nezajímá.